آموزش شغلی ۵۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در طرح آباد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی

آموزش شغلی ۵۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در طرح آباد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در طرح آباد آموزش شغلی 50 هزار دانش آموخته دانشگاهی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1403 انجام می شود.
به ‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران، نشست شورای هماهنگی منطقه 2 دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه ، روسای واحدهای استانی گیلان، گلستان، مازندران و روسا و سرپرستان مراکز آموزشی استان های مازندران، گیلان و گلستان در ساری برگزار شد.
دکتر فتحیان با اعلام این مطلب که دانشگاه در حال تکامل و پویایی است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی مهارت آموزی در آموزش عالی است و بر علم نافع و کارآمد تاکید دارد.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که از محیط کار استفاده می کند و زنجیره ارزش آن مبتنی بر تامین نیاز جامعه، تقاضای محیط کار و ایجاد اشتغال است لذا این دانشگاه یک دانشگاه نسل چهارمی است که بر اقتصاد مهارتی تاکید دارد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: یکی از برنامه های تحولی  دانشگاه  تضمین اشتغال است که از سال گذشته با ظرفیت بیش از 8 هزار نفر آغاز شده و در سال جاری نیز تعداد کدرشته های دارای تضمین اشتغال افزایش می یابد بر همین اساس راه اندازی مراکز آموزش علمی کاربردی جدید هم متکی بر تضمین اشتغال است.
دکتر فتحیان درادامه به معرفی طرح آباد – آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها – پرداخت و گفت: این طرح با ابتکار دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه و توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ شده است که در سال 1403 برای آموزش 50 هزار نفر توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه ریزی شده است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تسهیل شرایط جذب مدرسان خبره، بهنگام سازی برنامه های درسی، جهت دهی به فعالیت های انجمن های علمی را از دیگر محورهای برنامه  تحولی در ذیل برنامه راهبردی دانشگاه برشمرد و افزود: مراکز آموزش علمی کاربردی به مراکز کاریابی تبدیل می شوند  تا زنجیره ارزش ایجاد اشتغال توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی کامل شود.
دکتر فتحیان افزود: از دیگر محورهای مهم برنامه تحولی دانشگاه، راه اندازی نظام صلاحیت حرفه ای است که فرآیندهای مربوط به آن آغاز شده است و دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور موثر در سطوح آموزش عالی این نظام نقش آفرین خواهد بود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان خاطر نشان کرد: هوشمندسازی سازمانی و حرکت به سمت ساختارهای بهره ور و اثربخش از اقدامات مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است تا در حوزه های مختلف فرآیند ها کوتاه، یکپارچه، هوشمند و هدفمند شوند همچنین طرح نظارت هوشمند  در راستای تضمین کیفیت و به عنوان پشتیبان مراکز در حال اجرا است.
در ادامه این نشست، روسای واحد های استانی منطقه 2 دانشگاه جامع علمی کاربردی، به ارائه گزارش برنامه های عملیاتی و طرح مسایل مربوط به واحدهای استانی گیلان، گلستان و مازندران پرداختند و روسا و سرپرستان مراکز  نیز دیدگاه ها، مشکلات و راه حل های پیشنهادی را بیان کردند.