قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی: طرح آباد یکی از طرح های موفق نظام آموزش عالی و اشتغال کشور خواهد بود

قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی: طرح آباد یکی از طرح های موفق نظام آموزش عالی و اشتغال کشور خواهد بود

قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح آباد یکی از طرح های موفق نظام آموزش عالی و اشتغال کشور خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی ، دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاون آموزشی دانشگاه در دیدار با دکتر رضا ابراهیمی معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: درحالیکه آمارهای رسمی حکایت از بیکاری 44 درصد دانش آموختگان دانشگاه ها دارد، دانشگاه جامع علمی کاربردی با رسالت تربیت نیروی متخصص مهارتی توانسته بیش از 72 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه را در حال حاضر شاغل کند. وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند با آنالیز شغل و مشاغل به تدوین و تولید محتوای درسی مورد نیاز و همچنین طراحی رشته های جدید بر اساس نیاز بازار کار بپردازد ، افزود: طراحی و اجرای طرح آمایش آموزش های علمی کاربردی ،  باعث افزایش 23 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در هر سال شده است. قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اهمیت و اجرای برنامه های تحولی این دانشگاه در دوره اخیر گفت: طرح آباد که شامل آموزش برای اشتغال دانش آموختگان بیکار دانشگاه ها است اخیرا در هیات دولت به تصویب رسید و امروز به دستگاه های متولی ابلاغ  شد که ایده و برنامه عملیاتی آن از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است، در این طرح در سال، آموزش برای 50 هزار نفر برنامه ریزی شده است که یکی از طرح های موفق در کشور خواهد بود. وی در ادامه خواستار ایجاد دبیرخانه طرح آباد در استانداری آذربایجان غربی شد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طرح آمایش سرزمینی یکی دیگر از برنامه های تحولی این دانشگاه است که از سال 1400 مختص 32 استان شروع شده و تا کنون ادامه دارد بر این اساس کلیه رشته های تحصیلی مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور بر اساس نیاز سنجی بازار کار هر منطقه مورد بررسی و بازبینی قرارگرفته و منجر به ارائه رشته های جدید و یا حذف رشته های بدون متقاضی می شود. وی درخصوص شرایط تاسیس مراکز آموزش علمی کاربردی جدید تصریح کرد: تضمین اشتغال و امکانات کامل آموزشی و تجهیزاتی بالا توام با آموزش در محیط واقعی کار از جمله شروط اصلی ارائه مجوز برای تاسیس مراکز جدید است.
دکتر ابراهیمی معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت ویژه و منحصر به فرد این استان و مزیت همسایگی با سه کشور و دارا بودن 6 نوار مرزی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ظرفیت بالایی در بحث آموزش های مهارتی است که می تواند با ارائه سرفصل های کاربردی، بسیاری از رشته های مورد نیاز این استان را در جهت اشتغال زایی دانش آموختگان و همچنین ارتقاء توانمندی شاغلین از جمله در رشته حقوق و امورگمرگی تامین کند. وی با اشاره به فعالیت و تشکیل جلسات کارگروه آمایش آموزش عالی به ریاست مقام عالی استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو در این کارگروه است که آماده همکاری در ارائه دوره های تک پودمان گمرک و لایحه نویسی با دانشگاه جامع علمی کاربردی است. معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی از مزیت های استان های مرزی است افزود: جذب دانشجوی خارجی مستلزم یک برنامه ریزی دقیق و اصولی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی با بهرمندی از ظرفیت های آموزشی خود می تواند در این زمینه موفق عمل کند.