معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: سیاست ها و برنامه های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب رشد ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: سیاست ها و برنامه های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب رشد ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه شده است

سیاستها و برنامه های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب رشد 20 درصدی پذیرش دانشجو شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه تضمین شغل برای دانش آموختگان این دانشگاه در برخی از مراکز اجرایی شده است ، گفت: سیاستها و برنامه های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی سبب رشد 20 درصدی پذیرش دانشجو شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، دکتر فضل اله لک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس به تشریح دستاوردها و رویکردهای این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تلاش کردیم مراکز موجود را تقویت و به کیفیت آموزش در آنها بیفزاییم که خوشبختانه این مهم محقق شده است.
وی افزود: یکی از طرح های خوب، انجام آمایش سرزمینی آموزش های علمی کاربردی بود که بر اساس آن، رشته های کم متقاضی حذف و باعث شد در هر پذیرش افزایش ظرفیت داشته باشیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: امروز به جایی رسیدیم که نهادهای متولی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی ، راهبردهایی را برای تقویت این دانشگاه طرح کرده و انتظار اجرای آن را از ما دارند.
وی به برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای کیفیت بخشی اشاره و از مهم ترین آن را اجرای طرح نظارت هوشمند و همچنین تضمین اشتغال برای دانش آموختگان جدید این دانشگاه در رشته های مختلف و با توجه به طرح آمایش سرزمینی و طرح آباد اشاره کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: طرح آباد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه شد و ۱۶ خردادماه جاری در هیات دولت به تصویب رسید و به دستگاه های متولی ابلاغ شد ،  این طرح برای آموزش و اشتغال  50 هزار نفر از دانش آموختگان بیکار دانشگاه ها در سال 1403 برنامه ریزی شده است.
وی افزود: طرح دیگری که دنبال می کنیم ایجاد مراکز کاریابی تخصصی در مراکز آموزش علمی کاربردی است که بر اساس این طرح که در نیمه دوم امسال ابلاغ می شود مراکز کاریابی به عنوان دفتر ارتباط با صنعت ایجاد و از بهمن ماه امسال از مراکز می خواهیم که رشته هایی که دانشجو جذب می کنند بخشی از آن بر اساس تفاهم نامه با صنعت و بازار کار باشد.
دکتر لک با بیان اینکه جهت دهی و نگاه ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت اشتغال است تاکید کرد: این موضوع در تثبیت بیشتر دانشگاه یک نقطه قوت محسوب می شود و انتظار ما نیز همراهی مدیران واحد‌های استانی و روسای مراکز است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کابردی گفت: هر مرکز آموزش علمی کاربردی باید یک مرکز کاریابی که همان مرکز ارتباط با صنعت است را راه اندازی و بر اساس آن نیز دوره های کوتاه مدت را با توجه به نیازهای  شهرستان و منطقه برگزار کند. دکتر لک تصریح کرد: همچنین باید بر اساس نیاز کار و آمایش سرزمین انجمن علمی دانشجویی تخصصی داشته باشیم، همچنین بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز منطقه انجمن علمی تخصصی ایجاد شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: تمام جهت دهی و برآیند ما شغل محوری و اشتغال است تا به واسطه این حرکات و برآیندها نقشی در اشتغال کشور، استان و شهرستان داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس آمار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی متوسط ۹۳ درصد دانشجویان این دانشگاه در دهه اخیر مشغول به کار شده اند گفت: این آمارها نشان از جایگاه ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد و اینکه ما توانستیم بیکاری دانش آموختگان در سطح کلان  را پایین بیاوریم.
دکتر لک همچنین در سخنان خود به شرایط ایجاد مراکز جدید علمی کاربردی اشاره که مهمترین آن را تضمین شغل عنوان کرد و گفت: این مراکز باید تفاهم نامه مورد نظر را برای ایجاد شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه دهند. همچنین باید دارای ظرفیت‌ بالاتری نسبت به مراکز موجود باشند.
بر اساس این گزارش، در این نشست دکتر شاهرخ جم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس نیز به تشریح برخی از برنامه ها و اقدامات این دانشگاه در عرصه های مختلف به ویژه ایجاد دفاتر کاریابی در مراکز و تضمین اشتغال برای جذب دانشجویان در برخی از واحد‌های استانی پرداخت.
روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس نیز به ارائه پیشنهادات خود در راستای ارتقاء و افزایش کیفیت برنامه ها پرداختند.